Please use this identifier to cite or link to this item: http://openlibrary.ge/handle/123456789/10120
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorჩიხლაძე, ვ.ka_GE
dc.contributor.authorამირანაშვილი, ა.ka_GE
dc.contributor.authorგელოვანი, გ.ka_GE
dc.contributor.authorთავიდაშილი, ხ.ka_GE
dc.contributor.authorლაღიძე, ლ.ka_GE
dc.contributor.authorჯამრიშვილი, ნ.ka_GE
dc.contributor.authorChikhladze, V.en
dc.contributor.authorAmiranashvili, A.en
dc.contributor.authorGelovani, G.en
dc.contributor.authorTavidashvili, Kh.en
dc.contributor.authorLaghidze, L.en
dc.contributor.authorJamrishvili, N.en
dc.date.accessioned2022-09-20T17:15:28Z-
dc.date.available2022-09-20T17:15:28Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationII International Scientific Conference “Landscape Dimensions of Sustainable Development Science – Carto/GIS – Planning – Governance”, Dedicated to the 75th Anniversary of Professor Nikoloz (Niko) Beruchashvili, Proceedings, 12-16 September 2022, Tbilisi, Georgia, Ivane Javakhishvili Tbilisi State University Press, 2022, ISBN 978-9941-36-030-5, pp. 275-281.en
dc.identifier.urihttp://openlibrary.ge/handle/123456789/10120-
dc.description.abstractსაქართველო გამოირჩევა რთული ფიზიკურ-გეოგრაფიული და კლიმატური პირობებით, რის შედეგადაც ზოგიერთ რეგიონში ადგილი აქვს რიგი მეტეოროლოგიური ელემენტების მნიშვნელოვან და მკვეთრ ცვალებადობას. ამ მხრივ განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია ქარის მახასიათებელი ექსტრემალური სიდიდეების შეფასება იმ თვალსაზრისით, რომ ამგვარ მოვლენებს შეუძლია მნიშვნელოვანი ზიანი მიაყენოს ქვეყნის სამეურნეო-ეკონომიკურ ინფრასტრუქტურას მათი დამანგრეველი მოქმედების შედეგად. კვლევაში, როგორც კერძო შემთხვევა, განხილულია ქარბორბალა, რომელსაც ადგილი ჰქონდა 2021 წლის 25 სექტემბერს ქალაქ ფოთის სატვირთო სატერმინალო სივრცეში, რომელმაც მნიშვნელოვანი ზიანი მიაყენა ერთ-ერთ სატვირთო ტერმინალს. აღნიშნული ზიანის შესაფასებლად, გამოყენებულ იქნა ტერმინალის ტერიტორიაზე დამონტაჟებული სათვალთვალო ვიდეოკამერების მიერ ავტომატურ რეჟიმში დაფიქსირებული მონაცემები, რომელთა საფუძველზეც მოვახდინეთ აღნიშნული სტიქიური პროცესის (გრიგალის) სიჩქარის შეფასება. გრიგალში საგნების გადაადგილების სიჩქარეების დასადგენად გამოყენებულ იქნა სპეციალური პროგრამა „Mivavi Video Editor Plus“. აღნიშნული ვიდეომასალის შემდგომი დამუშავების შედეგად დადგინდა, რომ (დროის ერთ-ერთ პერიოდში) ქარბორბალას ეპიცენტრში ქარის სიჩქარემ 190-274.6 კმ/სთ სიჩქარეს მიაღწია. ეგრეთწოდებულ „ფუძიტას სკალის“ მიხედვით ქარბორბალას (ტორნადოს) ძალა განისაზღვრება ქარის სიჩქარით და თანმხლები შედეგების მიხედვით, რომელიც აღნიშნულ მოვლენას თან ახლავს. შესაბამისად დადგენილ იქნა, რომ ქარბორბალას სიძლიერე განხილული ტერმინალის ტერიტორიაზე ე.წ. „ფუძიტას სკალით“ F2-ს შეესაბამება, რაც განპირობებულია ადგილობრივი ტერიტორიის სპეციფიკით და დროის განსახილველ პერიოდში დაფიქსირებული სინოპტიკური პროცესებით.ka_GE
dc.description.abstractGeorgia is distinguished by complex physical, geographical and natural conditions, as a result of which significant and abrupt changes in a number of meteorological elements take place in some regions. The assessment of extreme values of wind characteristics is especially important, since such phenomena can cause significant damage to the economic infrastructure of the country as a result of their destructive activity. The study, as a special case, considered a tornado that took place on September 25, 2021 in the terminal space of the city of Poti, which caused significant damage to one of the cargo terminals. To assess the specified damage, photographic materials were used, filmed in automatic mode by video cameras of the surveillance system located on the territory of the terminal. With the help of these data, it was possible to estimate the speed of the vortex flows of the above spontaneous process (tornado). To determine the speed of movement of objects inside the tornado, the deceleration program "Mivavi Video Editor Plus" was used. As a result of subsequent processing of the received video image, it was found that at one of the points in time, the speed of objects inside the tornado was 190 - 265 km/h. According to the so-called Fujita scale, the strength of a tornado is determined by the wind speed inside the tornado and related phenomena (degree of destruction). As a result, it was found that the strength of the tornado in the considered territory of the terminal corresponds to the F2 value of the Fujita scale, which was due to the specifics of the location of the territory and the synoptic processes recorded in the considered period of time.en
dc.language.isokaen
dc.subjectქალაქი ფოთიka_GE
dc.subjectქარბორბალაka_GE
dc.subjectსტიქიური უბედურებაka_GE
dc.subjectფუძითას სკალაka_GE
dc.subjectLandscape Dimensions of Sustainable Development Science – Carto/GIS – Planning – Governanceen
dc.subjectcity of Potien
dc.subjecttornadoen
dc.subjectnatural phenomenonen
dc.subjectFujita scaleen
dc.subjectProceedingsen
dc.titleქარბორბალას დამანგრეველი ძალის შეფასება ფოთის ტერმინალის ტერიტორიაზე 2021 წლის 25 სექტემბრისka_GE
dc.titleAssessment of the Destructive Power of a Tornado on the Territory of the Poti Terminal on September 25en
dc.typeArticleen
dc.typeსტატიაka_GE
Appears in Collections:სამეცნიერო კონფერენციების მასალები - Материалы научных конференций - Materials of scientific conferences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
krebuli_2022_275-281.pdfქარბორბალას დამანგრეველი ძალის შეფასება ფოთის ტერმინალის ტერიტორიაზე 2021 წლის 25 სექტემბრის1.38 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.